Saimaan Teatterin verkkokaupan toimitus- ja peruutusehdot

Toimitus- ja peruutusehtojen hyväksyminen

Asiakkaan ostaessa pääsyliput esitykseen tai tavaratuotteen osoitteesta kauppa.saimaanteatteri.fi, asiakas hyväksyy nämä toimitus- ja peruutusehdot.

Lippujen ostaminen verkkokaupasta

Pääsylippujen ostaminen verkkokaupasta on mahdollista aina tietyn esityksen ovilipunmyynnin alkuun asti.

Lippujen voimassaolo
Pääsylippu on voimassa vain valittuun esitykseen. Sen voimassaolo päättyy valitun esityksen alettua. Pääsyliput ovat henkilökohtaisia.

Asiakkaan vastuu onnistuneesta ostosta

Asiakas vastaa siitä, että hän suorittaa verkkokaupan maksutapahtuman loppuun asti onnistuneen oston varmistamiseksi. Mikäli maksutapahtuma jää kesken, ostoa ei synny. Epäonnistuneen maksun huomatessaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä järjestäjään sähköpostilla liput@saimaanteatteri.fi. Saimaan Teatteri ei takaa, että haluttuja pääsylippuja tai muita tuotteita yhä tässä vaiheessa saatavilla.

Lippujen toimitus

Saimaan Teatterin verkkokaupasta ostetut pääsyliput toimitetaan pdf-muotoisena asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Toimitusviesti saattaa joissain tapauksissa mennä sähköpostin roskapostikansioon. Se on hyvä tarkistaa ensin, mikäli ostettuja lippuja ei löydy.

Tavaratuotteen ostaminen ja tuotteiden toimitus

Saimaan Teatterin tavaratuotteita (paidat, kangaskassit ym.) on myynnissä sekä verkkokaupassa että esitysten lipunmyyntipisteillä. Tuotteen ostaminen verkkokaupasta on mahdollista riippumatta esitysaikataulusta. Tuotteiden toimitus onnistuu tällä hetkellä kuitenkin ainoastaan kesän 2022 esitysten ovilipunmyyntipisteisiin. Ovilipunmyynti on auki noin 1h ennen esitystä.

Tavaratuotteen nouto

Asiakas noutaa itse verkkokaupasta ostamansa tavaratuotteen valitsemansa kesän 2022 esityksen ovilipunmyyntipisteestä. Asiakas on itse vastuussa tuotteen noutamisesta. Tuotteen voi lunastaa kuittia vastaan.

Lipun peruuttaminen ja palautus

Saimaan Teatteri ei peruuta, palauta tai hyvitä verkkokaupasta ostettuja pääsylippuja. Lipun voi vaihtaa toiseen esitykseen tai siirtää seuraavalle vuodelle.

Lipun vaihtaminen

Käyttämätön pääsylippu voidaan vaihtaa toiseen kuluvan kiertueen esitykseen tai siirtää seuraavalle vuodelle. Vaihtaminen tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen liput@saimaanteatteri.fi. Lippujen vaihto astuu voimaan vasta järjestäjän kuittauksella.

Tavaratuotteen oston peruuttaminen

Jos haluat peruuttaa tuoteoston, ole viipymättä yhteydessä Saimaan Teatteriin sähköpostilla liput@saimaanteatteri.fi. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian ja kuittaamme peruutuksen. Peruutusta ei tapahdu ilman kuittausta. 

Tavaratuotteen palautus

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, joka alkaa tavaran vastaanottamisesta. Oikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä, uudelleen myyntikunnossa olevia tuotteita (esim. likaantuneita tai asiakkaan käytössä rikkoontuneita tuotteita ei voi palauttaa). Palautuksesta on ilmoitettava Saimaan Teatterille kirjallisestin sähköpostilla liput@saimaanteatteri.fi. Rahat palautetaan asiakkaalle, kun Saimaan Teatteri vastaanottaa palautetun tuotteen. Asiakas vastaa palautetun tuotteen toimitus- ja/tai postituskuluista itse.

Tavaratuotteen vaihtaminen

Tuotteiden vaihtamisiin liittyvät asiat katsotaan aina tapauskohtaisesti (esim. jos ostettu vaate todetaan väärän kokoiseksi). Vaihtamistiedustelut tulee tehdä sähköpostilla liput@saimaanteatteri.fi. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa ostamansa vaatteen toiseen kokoon, Saimaan Teatteri ei takaa, että haluttua kokoa on enää saatavilla.

Ryhmäliput

Ryhmän minimikoko on 10 henkilöä. Ryhmälippujen varaaminen ja ostaminen tapahtuu sähköpostitse liput@saimaanteatteri.fi. Ryhmälippujen peruuttaminen etukäteen katsotaan tapauskohtaisesti. Järjestäjä ei peruuta / hyvitä seurueen saapumatta jääneiden tulijoiden lippuja. Kaikissa ryhmälippujen peruutusasioissa tulee olla yhteydessä järjestäjään kirjallisesti sähköpostilla liput@saimaanteatteri.fi.

Saimaan Teatterin oikeus lippujen perumiseen

Järjestäjällä on oikeus perua asiakkaan pääsylippu ylivoimaisen esteen (force majeure) takia. Ylivoimainen este voi olla luonnonolosuhteista johtuva, palo- tai vesivahinko, tartuntatautilain perusteella tehty määräys tai muu henkeä tai terveyttä uhkaava järjestäjän tunnistama riski. Saimaan Teatterin tekemästä peruutuksesta asiakkaalla on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaisuudessaan takaisin. Järjestäjällä on oikeus perua varaus, ellei ostoa ole maksettu valitun esityksen ovilipunmyynnin alkuun mennessä.

Erimielisyydet ja sovellettava laki
Mahdolliset asiakkaan ja järjestäjän väliset erimielisyydet pyritään sopimaan keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, asiakas voi viedä asian Kuluttajariitalautakuntaan tai järjestäjän kotipaikan, Etelä-Savon käräjäoikeuteen. Asiakkaan ja Saimaan Teatterin väliseen sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.